Dålig kundvård, MSN ger dig ingen present

By February 17, 2010 Internet, Reklam
WTF?!

WTF?!

Då jag har ett gammalt hotmail-konto som jag sporadiskt loggar in på så kommer jag ibland i kontakt med MSNs usla tjänster. Idag såg jag dessutom deras uslaste kampanj på länge.

Ett mail där det står att msn ger mig en present. Det står ingenting i stil med -“Vi har två miljoner användare i Sverige och de fem första som klickar får en lott.” Det står formulerat som att alla deras användare får en lott för att MSN vill fira.

Därför känns det snopet att landa på en sida där det står “Alla lotter är slut!”. Det var redan dagen efter mailet hade kommit. Hur då slut? Är de slut hos leverantören? Är de fem lotterna de hade köpt in för kampanjen slut? Det ges ingen närmare föklaring, och inte ens ett litet – “Förlåt vi ljög”.

Vad är syftet med kampanjen

Vill MSN enbart få klick till sin sida? Då har de säkert lyckats. Vill de skapa en känsla av gemenskap med sina användare och fira tillsammans? Vill de ha nöjdare användare? Då har de garanterat misslyckats.

Det är möjligt att den begränsade mängd användare (typ fem? det var fem lotter på bilden) som fick sin lott är nöjda, men jag skulle gissa att betydligt fler är missnöjda.

Sa jag vad som skulle firas?

Det som skulle firas var att MSN är Sveriges största webbplats. Alltså att antalet stackars krakar som inte vet hur man byter startsida i Explorer är fler än någonsin. Vid närmare eftertanke så är det ingenting som jag har minsta lust att fira. Jag är därför rätt nöjd utan lott. Dock är jag inte nöjd användare på MSN och Hotmail.

Leave a Reply