Öka din konvertering med enklare registrering

By June 16, 2009 Användbarhet, Internet
Open ID kan öka konverteringen.

Open ID kan öka konverteringen.

För de flesta som driver affärer på nätet är registreringsprocessen en kritisk punkt för konverteringen. Förvånansvärt ofta stöter man på krångliga registreringsformulär som kräver med massor av uppgifter. Givetvis sänker det konverteringen. Ett typsikt inifrån-och-ut-tänk av de stackars krakar som ännu inte förstått att det är användaren och inte säljaren som bestämmer villkoren på nätet. Självklart vill man veta så mycket som möjligt om sina besökare, men om det är för krångligt så får du inte veta någonting alls.

Utnyttja befintliga användarkonton och öka din konvertering

Dina besökare kanske redan har ett användarkonto hos någon annan. Det finns ett antal lösningar som tillåter dig dra nytta av dem. En lösning är till exempel Clickpass som samlar ett antal olika konton från stora aktörer på internet. Enkelt för dig och enkelt för användaren.

Andreas Norman skriver mer (på engelska) om det här på bloggen Subzane. Check it out!

Join the discussion One Comment

Leave a Reply